23948sdkhjf

Konvertering fra metal til plast er en klar succes

| Medlemsnyhed | Indrykket af Berry Superfos

Tomatpuré sælges traditionelt på dåse, men nu har en stor spiller på fødevaremarkedet konverteret fra metal til plast i samarbejde med Berry Superfos. Resultatet overgår forventningerne.

Tomatpuré er en fast ingrediens i mange retter og typisk en vare, forbrugeren altid har stående klar til brug i køkkenet. Sådan er det også i Brasilien, hvor en af de største fødevareproducenter, Cargill Brazil, i over 75 år har solgt en meget populær tomatpuré på dåse − den traditionelle emballage for dette produkt.

Selvom Cargill Brazil er fortaler for traditioner, er dåsen nu skiftet ud med et plastbæger. I samarbejde med plastemballageproducenten Berry Superfos har virksomheden, der ejes af det amerikanske konglomerat Cargill, nemlig konverteret fra metal til plast for tomatpuréen ’Elefante’.

Succesfuld overgang fra metal til plast
Ifølge Brayan Luque, produktchef hos Cargill Brazil, var tiden kommet til at prøve noget nyt:

“Vores tomatpuré ’Elefante’ er kendt af forbrugere i hele Brasilien og har været det i årtier. Vi ønskede et friskt pust til dette populære produkt, og det var helt sikkert en modig beslutning at skifte den traditionelle dåse ud med et plastbæger. Heldigvis har det vist sig at være et klogt valg, som har givet os et meget succesfuldt resultat.”

Plastbægeret beskytter smag og farve
Det nye plastbæger fra Berry Superfos har et låg, som er nemt at tage af og sætte på igen. Kvaliteten af låg og bæger betyder, at tomatpuréen holder sig velsmagende, fin og frisk i lang tid − også efter åbning.

Kan bruges igen og igen derhjemme
En anden klar fordel er plastbægerets ovale form, som gør det meget nemt at få hele indholdet ud og dermed mindske madspild. Desuden er er bægeret lavet af det genanvendelige materiale PP (polypropylen).

Selv når bægeret er tomt, kan forbrugerne stadig få glæde af det, fx til at opbevare fødevarer. På de sociale medier deler forbrugerne entusiastisk, hvordan de igen og igen bruger det tomme bæger til forskellige formål.

”Vi er ovenud tilfredse med, hvordan forbrugerne har taget imod det nye bæger. Idéen var at opdatere det visuelle udtryk for vores ’Elefante’ tomatpuré − ikke nødvendigvis at øge salget − men det er lige præcis, hvad der er sket – måned efter måned,” siger en begejstret Brayan Luque.

En markedsleder med teknisk ekspertise – derfor Berry Superfos
Adspurgt om hvorfor valget faldt på Berry Superfos, svarer han:

”Cargill Brazil var på udkig efter en leverandør med teknisk ekspertise indenfor termoformning og innovativ barrierebeskyttelse. Vi kendte RPC Bebo Bouxwiller (nu: Berry Superfos) fra et tidligere samarbejde og var overbevist om, at man kunne levere den faglige ekspertise, der skulle til for at løfte opgaven. Vores kontakt har været afgørende for, at den nye emballageløsning er blevet en succes.”

De nye bægre vandt for nyligt to brasilianske emballagepriser, hvilket også er med til at understrege, at den nye emballageløsning af plast var det helt rigtige valg for Cargill Brazil.

Medlemsnyhed

Indrykket af
Berry Superfos

Spotorno Allé 8
2630 Taastrup
Danmark
Berry Superfos

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.094