Arla indleder storoffensiv i Rusland
Arla vil have mere hyldeplads i de russiske supermarkeder og køber russik distributionspartner ud.
Selskabet har i en årrække stået for distribution af Arlas produkter i Rusland, men nu vil den danske mejerigigant selv styre den del af forretningen.
- Tidspunktet er det rette til at overtage hele selskabet. Vi bygger en ny struktur, der skal løfte os til et nyt niveau i Rusland. Markedet udvikler sig meget hurtigt, så vi skal sikre, at vi kan følge med, siger Hans Christensen, som står i spidsen for den nye satsning, til Børsen.
Opkøbet er en del af en større plan for Rusland, der skal gøre Arla til markedsledende på gulost og øge mejerigigantens omsætning fra ca. 700 mio. kr. i 2012 til ca. 2,5 mia. kr. i 2017.
Arla vil især satse på sine tre store brands Lurpak, Castello og Arla Natura. Men herudover har mejerigiganten planer om at ville overtage nogle lokale brands.