23948sdkhjf

Carlsberg sætter yderligere fut i alkoholfri ambitioner

I forbindelse med, at Tuborg Classic har været på markedet i 30 år, lancerer bryggerikoncernen Carlsberg nu en alkoholfri variant af øllen, der har udviklet sig tul at være en af danskernes mest foretrukne øl.

Det fortæller Carlsberg i en pressemeddelelse.

- Den alkoholfri variant er stadig brygget på en mørkere malt end en almindelig pilsner og har derfor en lidt sødere og fyldigere smag, siger Nanna Leth, senior brand manager for alkoholfri øl hos Carlsberg Danmark.

- Da Tuborg Classic for første gang blev lanceret for danskerne i 1993, var der slet ikke noget, der hed Classic. Nu er omtrent hver sjette solgte øl en Tuborg Classic så vi er stolte over at have været med til at skabe kategorien og nu bidrage med vores bud på en alkoholfri Classic, tilføjer hun.

Tal fra Bryggeriforeningen viser, at Classic-øl generelt er i fremgang. På bare to år er er salget af den mørkere øl steget med 21% procent, nævner Carlsberg.

- Vi har et stort udvalg af alkoholfri varianter og en andel på næsten 45 procent af markedet for alkoholfri øl, men vi vil udvide segmentet med endnu flere alkoholfri øl . Vores ambition er, at alle forbrugere skal vide, at der altid er et alkoholfrit alternativ inden for vores største ølbrands, siger Charlotte Damgaard, der er marketingansvarlig for alkoholfri øl hos Carlsberg Danmark.

Alkoholfri øl må have en alkoholprocent på højst 0,5 procent I den kategori har bryggeriet Carlsberg Nordic Pilsner, Carlsberg Nordic Ale, Tuborg Grøn Nul, Tuborg Nul Mango/Passion, Tuborg Nul Citrus, 1664 Blanc Alkoholfri og Brooklyn Special Effects Hoppy Lager. Og nu også Tuborg Classic 0,0.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187