23948sdkhjf

Løgismoses overskud dykkede, da forbrugerne gik efter billigere varer

Fødevarevirksomheden Løgismose, der netop er blevet købt af den fynske Halberg-koncern, måtte sidste år se overskuddet dykke fra knap 25 millioner kroner til 8 millioner. Og det selv om omsætningen steg med 3,6 procent og endte på 508 millioner kroner. 

Det skriver FødevareWatch.

- Vi så en markant ændring i forbrugeradfærden, hvor forbrugerne med meget kort varsel gik over til at købe billigere varer og flere varer på tilbud. Og det er klart, det udfordrer en virksomhed som Løgismose, der primært laver økologiske varer med høj dyrevelfærd, og som koster en smule mere, siger direktør Jesper Uggerhøj til mediet.

Han peger på, at Løgismose oplevede et ”kæmpe kostpris-pres opad”, da priserne på både energi, råvarer, emballage og fragt skød i vejret. Omvendt glæder direktøren sig over fremgang for Løgismoses onlinesalg af vin og over, at koncernens eksportforretning for alvor tog fart sidste år.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093