23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nye navne på færdigretter har øget salget voldsomt hos københavnsk producent

Ved at droppe de traditionelle vegetarnavne på sine færdigretter og omdøbe produkterne har københavnske Tasteful Foods formået at øge salget med iøjnefaldende fart .

Ifølge FødevareWatch har eksempelvis et skifte fra ”veggie lasagne,” til  ”ricotta-spinat lasagne” tredoblet salget af dét produkt siden skiftet for 10 måneder siden. 

Og fire måneder med nyt navn til ”veggie wrap” har øget salget med 80 procent. Den hedder nu ”falafel hummus wrap".

I begge tilfælde er der tale om helt det samme produkt med samme ingredienser, smag, konsistens og pris.

- Når en ret hedder veggie, sælger man produktet til fornuften, mens en ret med et navn, der fokuserer på smag og ingredienser, er et produkt, der appellerer til nydelsen, siger Tasteful Foods-direktør Anders Christensen til mediet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156