23948sdkhjf

Nye ejere til Brøndums Akvavit

Arcus-Gruppen har nu endelig fået solgt snapsemærket Brøndums for 95 millioner kroner.
Da Konkurrencestyrelsen godkendte fusionen mellem norske Arcus og Pernod Ricard Danmark var det en betingelse, at Arcus skulle frasælge snapsemærket Brøndums, der dækker cirka 15 procent af det samlede salg af akvavit i Danmark.

Det krav er nu blevet imødekommet ved en dugfrisk underskrevet købsaftale med finske Altia. Købssummen er oplyst til ca. 11 mio. euro eller ca. 95 mio. kr.

Handlen medfører en kursgevinst i Arcus-Gruppen på ca. 40 mio. kr. Brøndums omsatte i regnskabsåret 2011/2012 for ca. 30 mio. kr.

Arcus-Gruppen erhvervede i alt fire spiritusmærker ved fusionen med Pernod Ricard i efteråret 2012. De øvrige tre er Aalborg, Gammel Dansk og Malteserkreutz. Brøndums-handlen forventes afsluttet i juni.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062