23948sdkhjf

Frosne mælkeprodukter hitter i Afrika

Fan Milk har stor succes med at sælge is og frossen yoghurt i Vestafrika. Aalborg-virksomheden nærmer sig en milliard i omsætning.
Fan Milk oplever især fremgang i Ghana og Nigeria, som i 2012 har løftet omsætningen med 130 mio. kr. til i alt 880 mio. kr. Overskuddet før skat er ligeledes vokset og endte på 140 mio. kr. i 2012. Ledelsen øjner yderligere vækst i de kommende år. Det skriver Børsen.

- Afrika er et voldsomt vækstområde, hvilket betyder, at vi hele tiden kan øge salget. Vores produkt koster ikke ret meget og henvender sig til den brede befolkning, lyder det fra Jens Jørgen Kollerup, adm. direktør for Fan Milk International, til avisen.

Fan Milk sælger primært sine produkter fra omkring 25.000 afrikanske cykelbude med frysekasser samt i traditionelle supermarkeder. Prisen ligger mellem 1 og 3 kroner. Både is og yoghurt er produceret lokalt af importeret mælkepulver.

Virkomheden er i dag repræsenteret i i alt 6 vestafrikanske lande, og på disse markeder forventer ledelsen vækstrater på toplinjen på 10-15 procent. Dermed er milepælen på en milliard snart passeret.

Jens Jørgen Kollerup oplyser desuden over for avisen, at Fan Milk vil holde skarpt øje med nye muligheder på det afrikanske kontingent.

Fan Milk er ejet af stifter Emborgs fire børn via selskabet Skandia Kalk Holding og kapitalfonden Maj Invest med henholdsvis 54 og 37 procent af aktierne. Ledelsen ejer den resterende del.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095