23948sdkhjf

Digitalt værktøj sænker madspildet massivt hos Dagrofa Foodservice

Efter et halvt års brug af et digitalt værktøj fra den svenske tech-virksomhed Whywaste i Dagrofa Foodservices 30 Cash&Carry-butikker, melder Dagrofa nu om reduktion af madspildet på hele 112 tons sammenlignet med samme periode sidste år.

Whywaste er blevet brugt i Dagrofas dagligvarekæder i nogle år og har nu også fundet vej til Foodservices butikker, der forsyner blandt andet restauranter og kiosker med fødevarer.

Whywaste hjælper ifølge en pressemeddelelse i praksis medarbejderne i Dagrofa Foodservices butikker med at få et endnu bedre overblik over de varer, som er ved at gå over sidste anvendelsesdato. Konkret oplyser værktøjet, hvornår hver enkelt butik skal intensivere salget af de varer, hvor holdbarheden på det specifikke produkt udløber.

- Vi er meget bevidste om, at madspild er en stor klimasynder, og derfor er vi glade for, at Whywaste giver vores medarbejdere endnu flere muligheder for at mindske vores madspild og dermed CO2-udledning. Desuden bidrager Whywaste-indsatsen til at reducere vores økonomiske omkostninger, da det ikke er nogen hemmelighed, at det koster penge, når holdbarheden på en vare udløber, siger Kenneth Linde, projektchef i Dagrofa Foodservice.

- Resultaterne efter seks måneder er intet mindre end imponerende. Vi havde ikke turde drømme om at opnå de resultater på den korte tid, og det er vi naturligvis meget stolte af,” siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094