23948sdkhjf

Millionvestering i mosteri med særlig social profil

En helt nyt tappelinje til "flere millioner" kr. skal ifølge Bornholms Tidende løfte både sortiment og produktion på Bornholms Mosteri.

Den gamle tappelinje var en arv fra Svaneke Bryghus, og den var ifølge adm. direktør Josephine Senger Svendsen, der kom til Bornholms Mosteri for et halvt år siden, så slidt, at produktionsstop på grund af nedbrud blev en flaskehals for at øge produktionen.

- Det nye helt store i tappelinjen er en tunnelpasteur, der er med til at sikre en høj produktkvalitet og effektivitet. Det er her, man pasteuriserer produkterne direkte i tappelinjen, siger Josephine Senger Svendsen til avisen.

Nu er kapaciteten øget markant: fra 7-8.000 flasker om dagen til 3.000 i timen.

Blandt de første nye produkter fra Bornholms Mosteri er en helt sæsonaktuel økologiske gløgg, som i første omgang går ud til øens dagligvarebutikker og mosteriets foodservice-kunder.

Udenfor Bornholm vil den også kunne købes i Torvehallerne i København, fortæller Josephine Senger Svendsen til Food Supply.

Mosteriet er kendetegnet ved at have en meget høj andel af socialt udsatte medarbejdere. I ejerkredsen er blandt andet to af Bornholms kendte fiskevirksomheder, Espersen og Ocean Prawns.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141