23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kelsen i indisk offensiv

Den danske småkageproducent har etableret egen salgsorganisation på asiatiske vækstmarked.

Det er en stadigt stigende indisk middelklasse, der har lokket Kelsen ud af busken. Småkageproducenten vurderer, at der i Indien er 120 mio. potentielle forbrugere til virksomhedens produkter. Det skriver Børsen.

Derfor har man ansat Srikant Panda som landechef, og samtidig har man allieret sig med DI, der lægger lokaler til i den indiske millionby Mumbai.

Planen er at ride med på en bølge, hvor moderne supermarkeder overtager salg fra traditionelle indiske småkøbmænd.

- Det indiske marked er svært og ligner ikke andre. 90 procent af salget sker fra små, familieejede butikker, hvor varerne er stablet op fra væg til væg – jamen skal vi ikke bare kalde det skure, og her kan vi jo ikke gå ind og lave kampagneaktiviteter, siger Kelsens eksportdirektør, Flemming Max Greve-Madsen, til Børsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04