De toprestauranter, der fra starten var med i projektet, vil stadig være med til at eksperimentere og udvikle endnu flere nye ostevarianter. Men afsætningen af Arlas Unika oste bliver nu bredere. Det skriver Morgenavisen JyllandsPosten.
- I den store globale koncern er det en lille nicheproduktion. Men erfaringerne herfra bruges også i den store forretning. Og vi er nu kommet så langt, at mængderne af de enkelte oste er udvidet, så vi også kan afsætte direkte til forbrugerne og cateringsektoren, siger John Gynther, chef for Arla Unika, til avisen
Arla har bl.a. åbnet for salg af Unika-serien i Torvehallerne i Købehavn, hos en række osteforhandlere og i delikatesseafdelingen i Salling. Desuden rettes salget nu til alle restauranter, kantiner, catering mm.
Unika-ostene produceres på flere af Arlas mindre mejerier og produktionsudvidelserne kommer blandt andet til at betyde udvidelser på Tistrup mejeri. Her sættes der nu ekstra skub i en tilbygning, hvor ostene kan lagres i korn i en længere periode.