23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Arla sætter mere tryk på plantebaseret - nu med vitaminer og fibre

Mejerigiganten Arla Foods skruer nu for sin satsning på plantebaserede alternativer til flere mejeriprodukter i Arla Jörd-brandet.

Satsningen tæller ifølge en pressemeddelelse seks produkter i Danmark, der som noget nyt er beriget med vitaminer og fibre. Og en udrulning af Arlas plantebaserede brand i to nye markeder, Sverige og Holland.

Ifølge Jakob Bernhard Knudsen, direktør for Arla JÖRĐ International, er plantemarkedet en vigtig prioritering for Arla Foods.

- Det er helt afgørende, at vi er til stede i et marked, der rummer et stort vækstpotentiale, og som samtidig imødekommer forbrugernes efterspørgsel på flere muligheder til hverdagens måltider. Vi ved, at forbrugerne er glade for at kunne veksle mellem mejeriprodukter og plantebaserede produkter. Så vi skal selvfølgelig kunne tilbyde dem begge dele ud fra den viden og erfaring, vi har med fødevareproduktion, siger han.

Der er både nye og kendte produkter blandt de seks, som rammer markedet i denne uge:

Fire relanceringer, som nu får tilført vitaminer og fibre samt to nye - et naturel syrnet havreprodukt og en Barista-variant.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.129