23948sdkhjf

Sauceproducent har optur og udvider nu med flere farver

Antallet af produkter stiger støt hos det sjællandske ægtepar Mette Heerulff Christiansen og Jakob Broder Christiansen, der har udviklet brandet Jakobs Sauces.

Det omfattede for et år siden en barbeque-sauce, tre ketchupvarianter og tre varianter af hot sauce. Nu er der fire ekstra barbeque-saucevarianter, og også en marinade til især fjerkræ er kommet med i produktkataloget.

Og det stopper langt fra dér, konstaterer Jakob Broder Christiansen.

- Vi er på vej med en helt ny version af Jakobs Sauces under navnet "Verdenskøkkenet". De nuværende produkter har et meget stilrent og nordisk design, men de nye saucer bliver helt anderledes i design og look. Vi har haft lyst til at lege med farverne, fortæller han.

Verdenskøkkenets saucer kommer i første omgang til at omfatte produkter med inspiration fra Mexico, USA, Korea og Asien. De fire nye varianter får danmarkspremiere søndag på Jakobs Sauces' stand på Foodexpo-messen i Herning.

Uændrede priser

Salget af de hidtidige Jakobs Sauces-produkter steg ifølge Jakob Broder Christiansen sidste år med 15-20 procent, selv om en af kunderne, Irma, lukkede ned.  Han ønsker ikke at uddybe mængderne, men peger på, at det trods stigende råvarepriser lykkedes Jacobs Sauces at holde sine priser i ro.

- Vi tilhører jo et premiumsegment, og flere af vores konkurrenter har ladet deres priser stige. Blandt andet derfor fylder vi nok lidt mere end tidligere, nævner han.

Produkterne får ægteparret produceret på Sjælland i "et lille industrikøkken", hvis identitet er en forretningshemmelighed.

Jakob Broder Christiansen oplyser, at det svenske marked nu aftager op imod 20 procent af produktionen, efter at det er lykkedes at lande en god distributør. Og om alt går vel, kan Jakobs Sauces snart også fås i Norge og Island - dialoger om eksport dértil er godt i gang, fortæller sauceeksperten.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125