23948sdkhjf

Nyt kaffe-samarbejde skal hjælpe flere blinde på arbejdsmarkedet

Et nyt samarbejde mellem Blind Coffee og Peter Larsen Kaffe skal hjælpe den store del af personer med synshandicap i Danmark, der står udenfor arbejdsmarkedet.

Mere end 60 procent af personer med synshandicap i Danmark står udenfor arbejdsstyrken. Det ønsker Blind Coffee og Peter Larsen Kaffe at ændre på da kaffens kvalitet ikke er begrænset af synssansen.

Derfor indgår de to virksomheder et nyt samarbejde, der skal gøre kaffeløsninger endnu mere inkluderende og samtidig løfte et samfundsproblem i fællesskab. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Hos Blind Coffee er et fokusområde, at anvende kaffe som et middel til at skabe job og uddannelsesmuligheder for mennesker med synsnedsættelse. Virksomheden kæmper for, at personer med et synshandicap kan deltage og bidrage på linje med alle andre på arbejdsmarkedet.

- Vores kaffe bliver repræsenteret af blinde og svagsynede. Vores mission er, at de skal ud og møde vores kunder og skabe en relation. Vi stræber efter at få så mange konsulenter med et synshandicap som muligt, fordelt over hele landet. Dette vil illustrere, at blinde eller svagsynede mennesker også kan være værdifulde medarbejdere, som sikrer kommerciel succes, udtaler Mikkel Pedersen, der er ESG Manager hos Blind Coffee, i pressemeddelelsen.

Sammen om ansvaret

Peter Larsen Kaffe ser ifølge Head of OoH Sales, Lars Nørskov, et spændende potentiale i samarbejdet med Blind Coffee.

- Peter Larsen Kaffe har altid være passioneret omkring den gode, bæredygtige kaffe og gået forrest i kampen for gøre en forskel – uanset om det er med genanvendelige kopper, datadrevne systemer som vores Era of We platform eller som nu i samarbejdet med Blind Coffee og missionen om et mere inkluderende arbejdsmarked. Jo flere vi er sammen om ansvaret, des bedre, udtaler Lars Nørskov, Head of OoH Sales.

Det nye samarbejde mellem Blind Coffee og Peter Larsen Kaffe forventes at resultere i en række initiativer, herunder sensoriske workshops for personer med synshandicap, eksklusive smagninger og nye kaffeprodukter, der vil give forbrugere og kunder mulighed for at udforske og nyde kaffe på en helt unik måde.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.071