23948sdkhjf

Sushi-iværksætter er ikke skræmt af presset marked: Vil ramme ny niche

Anders P. Christensen introducerede danskerne til de nemme sushibakker i supermarkederne i start 00’erne – nu vender hans virksomhed Tasteful Foods tilbage til rødderne

Der er sket en del med danskernes madkultur siden 2002,  hvor Anders P. Christensen og Taste of Tokyo sendte de første sushibakker ud i de danske supermarkeder.

Populariteten er vokset og sushi er efterhånden en meget populær ret blandt flere danskere – og mens sushien er blevet etableret på restauranter i hele landet, så har der ifølge Anders P. Christensen, der nu driver virksomheden Tasteful Foods, været et hul i markedet i supermarkeder og conveniencebutikker.

Og det får altså iværksætteren til at vende tilbage til rødderne, da han endnu engang vil sælge sushibakker. Denne gang som administrerende direktør for Tasteful Foods, og i et samarbejde med Rema1000. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Den nye sushiserie skal udnytte danskernes enorme efterspørgsel efter snackprodukter og mindre måltider. Den nye sushibakke er ude i alle Rema1000s butikker og signalerer endnu en satsning på markedet for snackmåltider. Anders P. Christensen mener, det er den rette timing for at genintroducere sushi i convenienceudvalget.

- Vi har set salget eksplodere i snack-kategorien og har længe ønsket at udvikle et sushiprodukt, der passer til forbrugernes nye måltidsvaner. Det er et enormt marked, og 40% af danskerne udskifter hver dag et måltid med snacking, siger Anders P. Christensen.

Et nyt syn på markedet

Ifølge Anders P. Christensen er der sket meget på markedet, som skaber en åbning for sushi som convenience. Mens den store sushikæde Letz Sushi er lukket, har også in-store operatører som Sushi Daily trukket sig ud af Danmark.

Det mener han skaber plads til sushi på farten, hvor Tasteful Foods i samarbejde med Rema1000 vil sælge det i snackstørrelser med ni stykker sushi til 29 kr.

- Salget af sushi i supermarkeder Danmark har faktisk været faldende – og jeg mener, at det skyldes, at udbuddet ikke har fulgt med efterspørgslen. Men med den rette innovation, kvalitet og prispunkt tror vi på at danske forbrugere er klar til at få sushi ind i hverdagen på en ny måde, siger Anders P. Christensen.

Udover de tidlige sushibakker med Taste of Tokyo var Anders P. Christensen også en af medstifterne af en af landets første sushirestaurantkæder – Sushitarian – i København.

- Vi går sindssygt meget op i smagen og æstetikken i alle vores produkter. Samtidig har vi en volume og et produktionssetup som giver os nogle helt andre muligheder for at forfine produktet og tilbyde en attraktiv pris for detailbranchen og dermed forbrugerne, siger Anders P. Christensen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.068