23948sdkhjf

Særligt bryggeri med succes på sociale medier får millionoverskud: Bygger nyt hovedkvarter

Viking Blod og sociale medier er med til at sikre Dansk Mjød millionoverskud. Nu vil virksomheden bygge nyt hovedkvarter og øge produktionskapaciteten

Dansk Mjød leverer et årsregnskab for 2023, hvor virksomheden rapporterer en bruttoavance på 13,6 millioner kr. og et overskud på 8,3 millioner kr.

Disse tal viser en fortsat stærk præstation, næsten på niveau med rekordåret 2021. Med ambitiøse planer om ekspansion og åbning af nye eksportmarkeder, står Dansk Mjød over for en lovende fremtid. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Siden grundlæggelsen i 2003 har Dansk Mjød oplevet en eksplosiv vækst og eksporterer i dag til store dele af Europa og USA, med planer om at udvide til yderligere markeder.

For at imødekomme denne vækst bliver der nu opført et nyt hovedkvarter og et større bryggeri i Herning.

Mjød, bedre kendt som honningvin, har opnået stor popularitet i USA, hvilket afspejles i antallet af salgssteder og anerkendelse på sociale medier, herunder YouTube, hvor forbrugere frivilligt tester og anbefaler produkterne.

Nyt bryggeri

Hashtagget #vikingblod, et af Dansk Mjøds mest populære produkter, er også blevet et fænomen, skabt og drevet af forbrugerne selv uden indflydelse fra virksomhedens side.

- Efter en omfattende re-branding er vores nye mål at facilitere dialogen med vores kunder gennem sociale medier, uden at dominere den. Vi har skabt en værktøjskasse, der hjælper detailhandlere og barer med at anvende professionelt markedsføringsmateriale både offline og online, hvilket har genereret meget positiv feedback, udtaler Michael Brogaard, ejer og direktør for Dansk Mjød.

- Vi har undersøgt mulighederne for at udvide vores faciliteter i Billund, men det var ikke gennemførligt. Derfor har vi erhvervet en grund i Herning, overfor Messecenter Herning, hvor vi planlægger at starte produktionen af mjød i starten af 2025.

Med en stigende efterspørgsel, fra både eksisterende og nye markeder, herunder Taiwan og Kina, er det afgørende for virksomheden at øge produktionskapaciteten. Det nye bryggeri i Herning vil øge kapaciteten med 200 % og med planer om yderligere udvidelse.

- Vores markeder har omfavnet vores produkter og brand. Kombinationen af mjødens historie og dets internationale appel har sikret vores fremgang i flere år, udtaler Michael Brogaard.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093