23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Chr. Hansen speeder op i Asien

Chr. Hansen vil værre større i Asien og igangsætter derfor flere selvstændige aktiviteter.

Asien fylder i dag kun ca. 12 pct. af den 5,2 mia. kr. store årlige omsætning i Chr. Hansen og det er for lidt, fortæller adm. direktør Cees de Jong i et interview med Børsen i dag.

- Mens vi gør det godt i Sydamerika, i Mellemøsten og i Afrika, er Asien blevet glemt en smule af den tidligere ledelse, og derfor skal vi indhente noget der. Det handler basalt om væksten i middelklassen i asiatiske lande, det er her vores produkter forbruges. Det er især det stigende forbrug af yoghurt-produkter, der er interessant, siger Cees de Jong til avisen.

Han uddyber, at den lokale produktion stadig fylder mere og mere i den asiatiske fødevareindustri og derfor speeder ingredienskoncernen op netop her ved blandt andet at opbygge egen slagsstyrke samt lokale applikationscentre.

- Vi arbejdede før for meget med distributører, men vi skal selv være stærkere tilstede derude, siger Chr. Hansen-topchefen til Børsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web03