23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dette Arla-mærke er vækstvinder i år

Mens man i Arla Foods med tilfredshed kan notere sig en samlet omsætningsvækst på de strategisk vigtige mærkevarer, hvor indtjeningen er i top, er der lidt forskelle på, hvor stor væksten har været.

I første halvår har Arla hentet en omsætningsvækst på det hæderkronede Lurpak-smørmærke på hele 7,9 procent, mens salget af Puck, der står stærkt i Mellemøsten og Nordafrika, er steget med 4,4 procent, og Arla-mærket har fået en vækst på 3,8 procent.

Alle tal er volumenvækst. 

Læs også Arla øger indtjeningen - men ikke alle pile peger opad (food-supply.dk)

Fremgangen på de stærke mærker er ifølge Arla et resultat af, at forbrugerne til dels er ved at vende tilbage til de mønstre, man så, før inflationen eksploderede i 2022 og udløste en global spareiver. 

Forventningen er, at pengene også sidder lidt mere løst hos forbrugerne i resten af 2024 

- Når vi ser frem imod anden halvdel af 2024, forventer Arla, at de volatile markedsforhold drevet af geopolitiske spændinger og usikkerhed, vil fortsætte. Dog bør den positive tendens i forbrugernes købekraft for første halvdel af 2024 forsætte ind i anden halvdel, især i Europa, da inflationspresset forsætter med at aftage og lønningerne stiger. Dette forventes at resultere i en fortsat stigning i efterspørgslen efter mejeriprodukter, selvom det er usikkert, hvordan forbrugerne vil reagere på de forventede højere detailpris niveauer som følge af stigninger i råvarepriserne, skriver Arla i en regnskabs-pressemeddelelse.

Se nøgletal for: {{ company.name }}
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125