23948sdkhjf

Carlsberg vil have Mikkeller på hylderne i op mod 1500 supermarkeder

Efter Carlsberg først på året overtog 20 procent af ejerskabet i specialbryggeriet Mikkeller er der skruet op for ambitionerne om at komme ud i de danske supermarkeder. 

Fremadrettet skal Mikkellers øl være at finde i minimum halvdelen af landets supermarkeder, lyder det fra Carlsberg, der netop har overtaget distributionens af Mikkellers øl i Danmark.

Det fortæller Peter Haahr Nielsen, adm. direktør i Carlsberg Danmark i et interview med Børsen.

- Mikkeller skal være med til at fremtidssikre premiumkategorien for os, som, vi vurderer, vil blive større og komme til at tage en større andel af den samlede profitpulje i ølkategorien fremadrettet, siger Peter Haahr Nielsen.

Ifølge topchefen vil Mikkeller-øllene blive tilgængelige i op mod 1500 supermarkeder landet over.

Midt i august kunne Carlsberg fremlægge halvårsregnskab. Med en volumenfremgang på en procent harde man ifølge den danske Carlsberg-direktør vundet markedsandele herhjemme - i et halvår, hvor markedet er skrumpet - det gjaldt også i det premium-segment, som Mikkeller tilhører.

- Når man ser på detailhandlen, viser tal fra AC Nielsen, at markedet er nede med 1,7 procent. Så vi ligger og vinder markedsandele. Både på det, vi kalder core, Carlsberg og Tuborg, og i premium med mærker som Jacobsen, 1664 og Brooklyn, hvor vi har en positiv volumenvækst på 1,3 procent i et segment, der egentlig falder med tre procent, lød det fra Carlsbergs danske direktør i et interview med Food Supply i forbindelse med regnskabet.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078