Det er ikke nok, at fødevarebranchen har sit eget frivillige forum for fødevarereklamer til at dæmme op for reklamer for usunde fødevarer rettet mod børn.
Det fastslår Forbrugerrådet Tænk, som samtidig trækker sin støtte til fødevarebranchens frivillige kodeks. Rådet har mistet troen på, at det virker og siger lige ud, at der skal lovgivning til, ...
Efter chips-kampagne: Forbrugerrådet trækker støtte til frivilligt kodeks mod usunde reklamer

Kims chips-battle 2024 gik over stregen for markedsføring rettet mod børn, vurderede branchens eget nævn, men der er brug for lovgivning, siger Forbrugerrådet Tænk. Foto: Kims
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement