Lave priser er nødvendige for at få kunder i butikken, erkender Irma, som efter en forsøgsperiode nu har taget et fast antal discountvarer i sit sortiment på Irma.dk. Ud over "Irma hverdag" er serien "X-tra", som vi kender fra Fakta, også tilgængelig i webshoppen. Det skriver Berlingske Business.
- Jeg vil gerne understrege, at Irma ikke vil forsøge at blive discountbutik på nettet. Men det er et vigtigt supplement for irma.dk at have de billige produkter fra X-tra-serien i sortimentet, siger Coops internetansvarlige Gregers Wedell-Wedellsborg til Berlingske.
Forbrugernes fokus på pris og øget konkurrence fra blandt andre Nemlig.com kan ifølge e-handelsekspert få Coop til at åbne for mere salg af discountvarer på nettet.
- Coop og Dansk Supermarked vil senest inden for det næste år lancere en større satsning på dagligvaresalg online, lyder vurderingen fra Anette Falberg, direktør for Foreningen for Dansk Internet Handel.
