23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ingstrup Mejeri har fundet sin niche

Arla trak sig, men fem investorer trådte til. Nu fire år efter er underskud vendt til overskud og medarbejderstaben fordoblet.

Der skulle nye kræfter og en ny forretningsplan til for at vende den negative udvikling i det 120 år gamle Ingstrup Mejeri. Og i perioden fra 2009-2012 har det lille nordjyske mejeri leveret så flotte resultater, at virksomheden er at finde på Børsens Gazelle-liste i år. Det skriver DR Nordjylland.

Og hvad er opskriften så på den succes?

- Der har vi været ude og finde et område af markedet, hvor folk er villige til at betale en højere kilopris for osten, så vi kan få en pris, der gør, at vi kan få et overskud, siger administrerende direktør Hans Smith Andersen til DR.

På blot fire år er antallet af medarbejdere fordoblet fra fem til ti, og sidste år landede mejeriet et resultatet på 1,2 millioner kroner. I 2013 forventer Hans Smith Nielsen et resultatet i underkanten af to millioner kroner.

Ingstrup Mejeri hører til blandt landets mindste ostemejerier og produktionen er koncentreret til den traditionelle Danbo, smør af friskkærnet fløde, hvidløgsflødeost og et udvalg af andre historiske ostetyper.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125