23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk Supermarked øger overskuddet

Det er fortrinsvis Føtex og Netto, der er med til at booste Dansk Supermarked Gruppens resultatet i årets tredje kvartal.

Dansk Supermarked, der tæller Netto, Føtex, Bilka og Salling, kan i tredje kvartalsregnskab melde om vækst i alle Gruppens lande.

Omsætningen steg fra 13,7 milliarder kroner til 14,0 milliarder kroner, mens resultatet før skat (EBIT) i forhold til året før steg med 194 millioner kroner og sluttede på 476 millioner kroner. Ifølge regnskabsmeddelelsen er væksten primært drevet af resultatforbedringer i Føtex, en generel stigende omsætning i Netto i alle fire lande samt lukning af ikke-rentable butikker i 2012. I tredje kvartal blev 16 nye butikker åbnet, mens én blev lukket. I Danmark åbnede fire nye Starbucks, heraf to i Salling varehuse.

Øget handel i discountsegmentet

Udviklingen på detailmarkedet i Danmark var i tredje kvartal fortsat præget af et skifte mod øget handel i discountsegmentet. Det danske marked for dagligvarer steg med 2,8 procent i tredje kvartal 2013, hvilket var over den gennemsnitlige månedlige detailprisinflation på 0,9 procent. Dansk Supermarkeds omsætning i Danmark steg med 4,3 procent.

Dansk Supermarked øgede i perioden sin markedsandel i Danmark med 0,5 procent til 34,0 procent. Markedsandelen steg også i Polen og Sverige og blev fastholdt i Tyskland.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078