23948sdkhjf

McDonald’s er igen Danmarks bedste arbejdsplads

Hos McDonald’s er medarbejdertilfredsheden helt i top. Derfor er McDonald’s nu for tredje gang kåret til landets bedste store arbejdsplads af Great Place to Work.
Det er første gang, at en virksomhed kåres tre år i træk, og udnævnelsen skal ifølge McDonald’s Danmarks adm. direktør, Stephen Shillington, ses som resultatet af den rejse, som McDonald’s Danmark og medarbejderne har været på de sidste tre år.

For tredje år i træk er McDonald’s medarbejdere blandt landets absolut mest tilfredse. Det bekræfter en undersøgelse, som virksomheden Great Place to Work® har foretaget blandt McDonald’s medarbejdere landet over. McDonald’s Danmark bliver dermed den første danske virksomhed nogensinde, der løber med titlen som Danmarks bedste arbejdsplads tre år i træk.

- Undersøgelsen taler for sig selv. McDonald’s Danmark arbejder kontinuerligt på at skabe en arbejdsplads, hvor både fællesskabet og individet er i fokus. Virksomheden har stort fokus på at ruste den enkelte til det job, der skal udføres og tilbyder kompetencegivende lederuddannelser og ansvar, hvad enten målet er at blive restaurantchef eller få en videre karriere et andet sted. Samtidig har McDonald’s Danmark skabt en fællesskabsfølelse, hvor man tager sig af hinanden, og det afspejles i medarbejdertilfredsheden, siger Liselotte Jensen, der er vicedirektør hos Great Place to Work®.

Særligt de sidste tre år har McDonald’s Danmark arbejdet målrettet med at styrke medarbejdernes engagement og daglige motivation. Det har været et stærkt og dedikeret samarbejde mellem McDonald’s Danmark, de 22 franchisetagere og cirka 4.200 medarbejdere.

- Jeg er super stolt af, at vi nu for tredje år i træk kan kalde os Danmarks bedste arbejdsplads. Vi har gennemgået en massiv udvikling de seneste år, hvor vi har fundet frem til de værdier, der udgør McDonald’s Danmark. Det har styrket vores fælles forståelse for, hvem vi er, og hvor vi er på vej hen, siger Stephen Shillington og fortsætter:

- Vi er en servicevirksomhed, og vores medarbejdere udgør derfor kernen i vores forretning. Resultatet skyldes ikke mindst vores franchisetagere og restaurantchefer. Deres indsats i restauranterne er helt afgørende for, at medarbejderne trives. Det er jo i restauranterne, at man evner at skabe et fællesskab, der inkluderer alle, og hvor der samtidig bliver taget udgangspunkt i den enkelte medarbejders kompetencer.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094