Fredag holdt Jakobsens rejsegilde på en 2.000 kvadratmeter stor tilbygning, der i første omgang skal udvide den eksisterende lagerkapacitet, men som på sigt vil kunne bruges til produktion. Virksomheden har nemlig nogle ambitiøse vækstmål, skriver Herning Folkeblad.
-Vores mål er at vækste 80 procent i løbet af de kommende tre år, siger direktør og hovedaktionær Helle Reinevald til avisen.
I Danmark er det svært at vide flere markedsandele, men Helle Reinvald oplyser, at Jakobsens netop har fået sin første kunde i USA. Derudover er Kina og Skandinavien honningproducentens hovedmarkeder, hvor blandt andet en ny aftale med svenske Axfood tegner sig lovende.
- Man kan sammenligne Axfood lidt med Coop i Danmark. Alene den aftale giver os en øget omsætning på 10 procent, fortæller hun til folkebladet.
Den nye tilbygning ventes klar til brug i marts 2014.