23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

NSP øger fokus på Burger King

NSP, der er Burger Kings største franchisetager i Norden, frasælger varemærket Taco Bar og koncentrerer sit fokus til burgerkæden.

Nordic Service Partners Holding AB (NSP) sælger varemærket Taco Bar og alle rettigheder hertil. Køberen er Svenska Taco Bar AB, der siden 2009 har haft masterfranchiserettigheden for Taco Bar i Sverige. Det oplyser NSP og tilføjer, at salget påvirker driftsresultat for 2013 negativt med cirka 2,1 mio. svenske kroner.

- Taco Bar har gennem årene givet et værdifuldt indblik i casual dining-markedet, men konceptudvikling er ikke kernen i vores forretning. Vi skal nu fortsætte med at fokusere på det, vi gør bedst; vores arbejde som franchisetager, siger Morgan Jallinder, VD i NSP.

NSP omsætter for cirka 800 millioner kroner og har som Nordens største Burger King-franchisetager 58 restauranter i Sverige og Danmark.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126