23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nytårsmenuer gav travlhed hos Kokken & Jomfuen

Kokken & Jomfruen havde ekstra travlt i køkkenet i årets sidste dage, hvor salget af nytårsmenuer steg med 15 procent.

Danskerne bestiller i højere grad mad udefra på årets sidste dag og hos Kokken & Jomfruen skulle mere end 20.000 nytårsmenuer ud af døren. Det er 15 procent flere end sidste år.

- Danskerne har fundet ud af, at det er billigere og nemmere at få maden udefra. Det er dyrt at gå til slagteren og råvarerne er også steget i pris. Derudover så sparer man også meget tid. Jeg tror, at folk hellere vil bruge tiden på at købe den rigtige champagne eller vin, siger Henrik Nygaard, direktør i Kokken & Jomfruen.

Danmarks største cateringkoncern havde hele 150 chauffører på landevejen 31. december, så de 20.000 kuverter kunne nå frem i god tid inden Dronningens nytårstale. Forinden havde travle kokke og køkkenmedarbejdere haft gang i gryderne på de fire store køkkener, som Kokken & Jomfruen driver i København, Slagelse, Odense og Århus.

I de travle dage blev der tilberedt mere end halvanden tons oksefilet, hvilket svarer til, at mere end 165 køer har lagt ryg til nytårsmenuerne.

Henrik Nygaard er ikke i tvivl om, hvorfor netop Kokken & Jomfruen har haft så stor succes i år.

- Vi har markedets bedste priser, da vi køber stort ind af råvarer i en rigtig god kvalitet. Derudover har vi gode kokke, investeret i et helt nyt it system, som sikrer intet spild og nye store køkkener med moderne køkkenudstyr. Det er det, der er vores hemmelighed, lyder konklusionen fra catering-direktøren.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03