23948sdkhjf

Nytårsmenuer gav travlhed hos Kokken & Jomfuen

Kokken & Jomfruen havde ekstra travlt i køkkenet i årets sidste dage, hvor salget af nytårsmenuer steg med 15 procent.
Danskerne bestiller i højere grad mad udefra på årets sidste dag og hos Kokken & Jomfruen skulle mere end 20.000 nytårsmenuer ud af døren. Det er 15 procent flere end sidste år.

- Danskerne har fundet ud af, at det er billigere og nemmere at få maden udefra. Det er dyrt at gå til slagteren og råvarerne er også steget i pris. Derudover så sparer man også meget tid. Jeg tror, at folk hellere vil bruge tiden på at købe den rigtige champagne eller vin, siger Henrik Nygaard, direktør i Kokken & Jomfruen.

Danmarks største cateringkoncern havde hele 150 chauffører på landevejen 31. december, så de 20.000 kuverter kunne nå frem i god tid inden Dronningens nytårstale. Forinden havde travle kokke og køkkenmedarbejdere haft gang i gryderne på de fire store køkkener, som Kokken & Jomfruen driver i København, Slagelse, Odense og Århus.

I de travle dage blev der tilberedt mere end halvanden tons oksefilet, hvilket svarer til, at mere end 165 køer har lagt ryg til nytårsmenuerne.

Henrik Nygaard er ikke i tvivl om, hvorfor netop Kokken & Jomfruen har haft så stor succes i år.

- Vi har markedets bedste priser, da vi køber stort ind af råvarer i en rigtig god kvalitet. Derudover har vi gode kokke, investeret i et helt nyt it system, som sikrer intet spild og nye store køkkener med moderne køkkenudstyr. Det er det, der er vores hemmelighed, lyder konklusionen fra catering-direktøren.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078