Et nyt professionelt online netværk kaldet OrgaNicer systematiserer og forenkler det netværk, der skabes mellem leverandører, forretningspartnere og kolleger både før, under og efter messen.
- Vi giver messedeltagelsen en digital dimension, som både før og efter Foodexpo vil bidrage med et øget udbytte af deltagelsen, siger Lars Hajslund, direktør for OrgaNicer, der står bag netværket i samarbejde med Foodexpo.
Som udstiller får man med online-netværket mulighed for at kreere sin egen virtuelle stand på netværket, hvor man eksempelvis kan vise relevante informationer, billeder og produktpræsentationer. Og man kan via netværket kontakte relevante besøgende direkte, dele viden og debattere.
- På netværket kan man indgå i faglige diskussioner, booke møder og se præsentationer. Det er et unikt koncept, som højner netværksdelen af messedeltagelsen, giver øget forretning og intensiverer oplevelsen, siger Lars Hajslund.
Foodexpo's netværk har også meget at byde på for de besøgende. Når man melder sig til netværket, får man en online mobil platform at planlægge sit besøg ud fra. Man kan blandt andet booke møder, debattere, se branchenyheder og søge blandt deltagerne.
- For os er det vigtigt at kunne tilbyde et netværk, som udstillere og besøgende kan bygge videre på. Det vil styrke værdien af at deltage på Foodexpo og strække oplevelsen på begge sider af de tre dage, Foodexpo varer, siger Carina Kirkegaard, projektleder på Foodexpo.