1. Ikea
2. Elgiganten
3. Netto
4. Kohberg
5. Tivoli
6. Schulstad
7. Stryhn’s
8. Kræftens Bekæmpelse
9. Silvan
10. Rema 1000
Mindshare har hvert år siden 2002 målt danskernes mærkeloyalitet i analysen ”Mindshare 3D". For andet år i træk indtager Ikea førstepladsen, men nu er også discountsupermarkederne Netto og Rema 1000, samt de tre madvaremærker, Kohberg, Schulstad og Stryhn’s rykket op i top 10.
- Således er FMCG-kategorien velrepræsenteret i toppen, skriver Mindshare på sin blog.
Mindshares 3D-analyse måler loyaliteten baseret på forbrugernes holdninger og handlinger i relation til mærket. Analysen, der omfatter flere hundrede brands i 36 forskellige kategorier, struktureres som en ’trappe’ med seks niveauer fra ’Awareness’ til ’Commitment’. Vinderen, som er Ikea, scorer årets højeste ’Commitment’-andel på 33 procent.