Venstre er imod regeringens løfte om at sænke momsen på mad.
Den nye regering vil afskaffe momsen på frugt og grønt og halvere den på al anden mad, men det er Venstre imod, selv om partiet tidligere har været for. Partiet er imod regeringens finansiering og tilgang.
- Det er vores appetit ikke stor på, siger finansordfører og næstformand Stephanie Lose (V) til Jyllands-Posten.