23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rusland presser Carlsberg på ny

Ølmarkedet i 2013 ligner stort set 2012, men Rusland har udviklet sig værre end ventet.

Årsregnskabet fra bryggerigiganten viser, at Carlsberg i lighed med de fem foregående år har haft en indtjening på lige under 10 mia. kr. Målt på volumen har bryggeriet også solgt stort set samme mængder som de foregående år. I perioden blev det til 138,7 mio. hl samt 21,5 mio. hl øvrige drikkevarer i porteføljen.

Carlsberg fremhæver, at markedet i Asien har bidraget med en positiv vækst, mens det er gået cirka 2 procent tilbage i det vestlige Europa. Sortest ser det ud i Rusland, hvor markedet på ny har udviklet sig værre end ventet. En udvikling, der er fortsat ind i 2014.

I perioden voksede Tuborg brandet hastigt i Kina og er nu det største Premium brand i Indien. Calrsberg-brandet voksede også i andet halvår, efter at være gået tilbage først i 2013. Carlsberg fremhæver desuden sin Somersby-cider, der er vokset med hele 73 pct. i 2013.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02