23948sdkhjf

Carlsberg vover sig ind i "hard drinks"-kategorien

Efter den globale cider-succes Somersby vover Carlsberg sig nu ud på nye markeder med en alkoholdrik specielt til unge mænd.
Carlsberg Gruppen annoncerer her til formiddag, at de udvider bryggeriets produktportefølje med en helt ny kategori kaldet Hard Lemon Drink. "Hard drinks"-kategorien blev allerede lanceret i USA i 1999 og vurderes til at have en markedsværdi på omkring 1 milliard dollars. Nyheden fra Carlsberg er således inspireret af den amerikanske "made- at-home"-limonade, skriver koncernen.

"Seth & Rileys Garage" er selve navnet på den produktnyhed, der i første omgang bliver lanceret i Rusland og Canada.

Ifølge innovationsdirektør i Carlsberg Gruppen, Valeria Krynetskaya, har Carlsberg identificeret en kløft i udbuddet af alkoholiske drikkevarer til den kategori, de kalder unge voksne. Der mangler et alternativ, der placerer sig mellem de søde drikkevarer og de mere sofistikerede som øl og vin, forklarer hun.

- Hovedparten af de nuværende alkoholiske drikkevarer for denne målgruppe er alt for sød og bruger pangfarver som appel til de unge. Vores forslag er trendy og moderne, på en mere moden og ansvarlig måde, siger hun.

Det er Carlsbergs håb, at Seth & Rileys Garage kan følge efter den globale succes, som bryggerikoncernen oplevede med cider-succesen Somersby. Målgruppen er mænd i alderen 25+.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.174