Carlsberg vover sig ind i "hard drinks"-kategorien
Efter den globale cider-succes Somersby vover Carlsberg sig nu ud på nye markeder med en alkoholdrik specielt til unge mænd.
"Seth & Rileys Garage" er selve navnet på den produktnyhed, der i første omgang bliver lanceret i Rusland og Canada.
Ifølge innovationsdirektør i Carlsberg Gruppen, Valeria Krynetskaya, har Carlsberg identificeret en kløft i udbuddet af alkoholiske drikkevarer til den kategori, de kalder unge voksne. Der mangler et alternativ, der placerer sig mellem de søde drikkevarer og de mere sofistikerede som øl og vin, forklarer hun.
- Hovedparten af de nuværende alkoholiske drikkevarer for denne målgruppe er alt for sød og bruger pangfarver som appel til de unge. Vores forslag er trendy og moderne, på en mere moden og ansvarlig måde, siger hun.
Det er Carlsbergs håb, at Seth & Rileys Garage kan følge efter den globale succes, som bryggerikoncernen oplevede med cider-succesen Somersby. Målgruppen er mænd i alderen 25+.