23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mælkepulver er en guldgrube for Arla

Mejerikoncernen øgede salget af mælkepulver med 8 procent i 2013 og forventer kraftig vækst i de kommende år.

2,4 mia. kr. tjente Arla i 2013 på salg af mælkepulver, og dermed er der tale om det hurtigst voksende forretningsområde i hele koncernen. Det skriver Berlingske Tidende.

Tidligere blev mælkepulver mest solgt som et billigt bulk-produkt, men en stigende efterspørgsel i blandt andet Kina, Rusland, Mellemøsten og Afrika har betydet, at Arla og andre producenter har kunnet introducere high-end-produkter.

Et godt eksempel er Kina, som blev rystet af en stor mælkeskandale i 2008. Siden er efterspørgslen efter vestlige kvalitetsfødevarer steget nærmest eksplosivt, og i dag stammer mere end halvdelen af det solgte mælkepulver i Kina fra Vesten.

Hos Arla tror man så meget på mælkepulveret, at man har opgraderet bemandingen i datterselskabet Arinco med 150 nye medarbejdere siden 2008. Målet er en fordobling af salget i 2017.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|