23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny kampagne til kamp for Danbo-osten

Mejeriforeningen og fremtidsforsker skal i fællesskab vække danskernes interesse for Danbo-osten.

Fremtidsforsker Birthe Linddal og Mejeriforeningen lancerer i fællesskab en ny kampagne, der primært har til hensigt at få de yngre generationers øjne op for den klassiske Danbo-ost. Det skriver Landbrug og Fødevarers fødevaremedie Foodculture.dk

Danbo-osten var ellers af selvsamme fremtidsforsker dømt ude for nogle år siden, men hun er nu klar til at kæmpe for den gule ost sammen med Mejeriforeningen.

- Danbo-osten trænger til at blive støvet af og trukket ud i solskinnet. Kampagnen skal sætte den danske klassiker ind i en mere moderne sammenhæng. Vi vil gerne gøre opmærksom på Danbo og inspirere til at bruge osten på nye måder, fortæller chef for strategi og udvikling i Mejeriforeningen, Jan Hermansen, til FoodCulture.dk.

Ifølge Birthe Linddahl skal Danbo-osten gøres mere moderne og bevæge sig væk fra sit image som "morgenmadsost". Den tråd følger kampagnen, der blandt andet fokuserer på brug af Danbo til gratinering, i saucer eller som snack-ost.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web01