23948sdkhjf

Cocio vil være større på iskaffe

Chokolademælk er fortsat det største produktområde for Cocio, men strategien er også at vokse på iskaffe.
Cocio vil frem mod 2017 øge sin rolle inden for iskaffe-segmentet i Europa, forklarer ledelsen i det nyligt offentliggjorte regnskab.

Derfor har man lige nu fokus på lønproduktion af iskaffe-produkter, lige som man arbejder med udvikling af nye produkter, både i forhold til indhold og emballage.

Cocio, der er delvist ejet af Arla, kom i 2013 ud med et resultat på 10,1 millioner kroner, hvilket er en tredobling fra året før, hvor store markedsføringsomkostninger tyngede på bundlinjen.

I 2013 har afsætning- og omsætningsniveau ellers været vigende (tal ikke oplyst, red.), når man sammenligner med året før, og ledelsen udtrykker på den baggrund stor tilfredsstillelse med resultatet.

I perioden har Cocio overdraget samtlige medarbejdere til Arla, som nu både varetager produktion, salgs- og distribution samt administration for Cocio.

For 2014 venter Cocio end positiv indtjening, der ligger over 2013.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11