23948sdkhjf

Gourmetslagteri i vækst

Det lille gourmetslagteri Grambogård, som er kendt at levere kød til en række førende danske restauranter, er klar til at tage springet til nye markeder.
Det går godt for Grambogaard, der holder til i Tommerup på Fyn.

I regnskabsåret 2013 voksede bruttoavancen med 31 procent - årets resultat steg i runde tal fra 62.500 i 2012 til 434.000 i 2013. Den positive bundlinje skal nu reinvesteres i virksomheden med henblik på at skabe mere vækst.

- For os er det ikke et mål i sig selv at blive store, men derimod at blive bedre, siger direktør Alex Lysemose og fortsætter.

- Vi har fortsat det overordnede mål at levere gourmet kød med en meget høj grad af dyrevelfærd og en konstant unik kvalitet. Og at dømme ud fra regnskabet er der flere som har fået øje (og smagt) på kødet fra det fynske slagteri. Bruttoavancen steg således med 31 procent i 2013 i forhold til 2012. Vi ønsker fortsat at være et mikro-slagteri – vi ønsker blot at udvikle os fra en dansk til en international mikro-virksomhed. Vi har oplevet en stigende international efterspørgsel for vores koncept og vi har således indledt samarbejde med udvalgte gourmetrestauranter i de øvrige nordiske lande.

Alex Lysmose fortæller videre, at han overvejer at gå endnu bredere ud i verden med sit kød, men det vil kræve betragtelige investeringer.

- Vi har et kortsigtet mål om at blive nordens bedste kødkoncept, så inden vi tager skridtet videre ud i verdenen vælger vi at fokusere på de nære markeder. Hvis de rette restauranter og investeringsmuligheder viser sig, må vi vurdere det på dette tidspunkt. Det kræver store finansielle ressourcer at omlægge slagteriet og opbygge et nyt brand i flere ”verdensbyer” og derfor afventer vi til den finansielle platform er sikret.

Foreløbig bliver al indtjening reinvesteres i virksomheden, så den nordiske position styrkes, pointerer Alex Lysemose afsluttende.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11