23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dagrofa lukker online-forretning ned

Dagrofa lukker ned for netsupermarkedet SuperBest Online, mens koncernens online-strategi revideres.

I forlængelse af ny koncernstrategi reviderer Dagrofa sin online-dagligvareforretning.

Mens et digitalt butikskoncept for fødevarekæden Meny bliver til, sættes SuperBest Online i bero.

4. september annoncerede Dagrofa sin nye koncernstrategi, hvor bl.a. detailkæderne SuperBest og EuroSpar bliver lagt sammen og genfødt i det nye fødevaremarked, Meny.

Som led i de store organisatoriske ændringer i detailforretningen reviderer Dagrofa tilgangen til online-dagligvarehandel.

Indtil en ny strategi for, hvordan online-forretningen bedst understøtter den nye Meny-kæde, er på plads, sættes aktiviteter i SuperBest Online i bero.

- Vores detailforretning står over for seks-otte måneder med store forandringer – både med etablering af nye butikker, ny organisation og opbygning af nye forretningsprocesser. Set i det lys, er der også behov for, at vi gentænker, hvordan vi ønsker at drive online-dagligvarehandel, siger Per Thau, Koncernchef i Dagrofa.

- Kort fortalt ønsker vi at finde det rette format for en onlinebutik i regi af Meny. Her mener vi ikke, at den nuværende forretningsmodel fungerer godt nok. Derfor tager vi en arbejdspause, hvor vi kan gentænke vores onlinekoncept og skabe fremtidens onlineforretning i Meny, som vi efter planen lancerer næste år, tilføjer han.

De første fysiske butikker i den nye Meny-kæde åbner i løbet af første halvår i 2015. Kæden bliver til i tæt parløb med de selvstændige købmænd, der i dag ejer en del af SuperBest og EuroSpar-butikkerne rundt om i landet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web03