23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coop vurderes på friskhed og udvalg

Coop har netop gennemført en af Nordens største kundeundersøgelser, hvor 200.000 forbrugere skulle vurdere Coops 5 kæder på pris, kvalitet, friskhed og udvalget af kød, frugt og grønt.

200.000 forbrugere har deltaget i Coops kundeundersøgelse, der for femte gang i streg viste en stigende tilfredshed i alle 5 kæder, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen/LokalBrugsen, Fakta og Irma.

NPS-Score over 90

For første gang i Kundemeterets historie har Coop nu to butikker med en såkaldt NPS-score (et mål for kundernes loyalitet, red.) på over 90, hvilket er en ekstremt høj score. Det er Dagli’Brugsen Hellested og Dagli’Brugsen Skovby, der dermed har overhalet den mangeårige nummer 1 i målingerne, SuperBrugsen Fensmark, der også er gået frem i den seneste måling og ligger på en delt tredjeplads blandt alle butikkerne i Coop.

Analysen bekræfter, at det er vigtigt for kunderne, at den generelle indkøbsoplevelse løftes, hvor det skal være nemt at handle i butikkerne. Samtidigt ses en stor sammenhæng mellem kundeloyaliteten og forbrugernes behov for at blive inspireret til det daglige indkøb.

Samtlige af Coops kæder går frem på disse punkter:

  • Der er god overensstemmelse mellem pris og kvalitet
  • Produkterne i frugt- og grøntafdelingen er friske
  • Butikken har et godt udvalg af frugt og grønt
  • Butikken har et godt udvalg af kød

Tilfredsheds-rapport

Kunderne har vurderet deres lokale butikker på væsentlige punkter og er blevet spurgt, om de vil anbefale butikken til andre. Det resulterer i en rapport til hver enkelt butik.

- Rapportens resultat – at kunderne er blevet mere tilfredse med at handle i vores butikker - er selvfølgelig glædeligt. Men det vigtigste formål med undersøgelsen er at få viden fra kunderne om, hvor vi kan gøre det endnu bedre, siger koncerndirektør Michael Løve, Coop.

- Det gjorde vi i hver enkelt butik, da vi havde gennemført den i foråret, og jeg tror, at vores fremgang nu blandt andet hænger sammen med, at kunderne kan se, at vi har lyttet til dem, siger Michael Løve.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|