23948sdkhjf

Arla satser på billig Kina-mælk

Næsten en tredjedel er skåret af prisen på økologisk mælk
Kineserne skal nu for alvor lære at drikke økologisk Arla-mælk, og derfor har Arla skåret næsten en tredjedel af prisen på det kinesiske marked. Det skriver Børsen om en ny, stor markedsføringskampagne, som Arla har lanceret på det kæmpestore kinesiske mælkemarked.

- På et så attraktivt marked som det kinesiske vil alle bare ind og have en bid af kagen, så vi mærker en langt hårdere konkurrence end for bare to år siden. Det har vi taget konsekvensen af og ruller nu ud med en langt mere skarp markedsføring, der skal gøre os mere synlige i butikkerne. Og nok så vigtigt – så har vi sat prisen på økologisk mælk ned fra 28 yuan (27 kr.) literen til 20 yuan – og altså dermed kappet næsten en tredjedel af prisen," siger Frede Juulsen, der er senior vice president i Arla, til avisen.

Flere hundrede mælkevaremærker
Arla har i Kina, der er verdens fjerdestørste økomarked, vækstrater på godt 20 procent og en omsætning på over 1,5 milliard kroner. Nu skal de nye Arla-priser banke volumen på økologisk mælk i vejret på et marked, hvor flere hundrede udenlandske varemærker står i kø for at sælge mælk til kineserne.

Arlas forretning i Kina består dels af børneernæring, dels af industrielt mælkepulver og dels af forbrugerprodukter som ost og langtidsholdbar mælk. De økologiske produkter er ifølge Børsens indtil videre en nicheforretning, der kun udgør nogle få procent.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.099