23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

16 små bryggerier har fælles succes

Konkurrenter har gavn af at arbejde sammen

Selv om man er konkurrenter, kan man godt arbejde sammen. Det har 16 fynske bryggerier igennem to år praktiseret, og erfaringerne er så gode, at andre brancher i andre landsdele kan lære af dem, skriver Dr.dk.

- Mikrobryggerierne er smadderdygtige til at lave nye produkter. Men i Danmark udvikles der næsten to øl hver dag, så i stedet var det oplagt at bruge nogle af de ressourcer på at innovere forretningen og markedsføringen, siger Dannie Kjeldgaard, professor ved Institut for Marketing og Management på Syddansk Universitet, til DR. Universitetet har hjulpet de 16 små bryggerier med at få gang i samarbejdet.

Ølrute og fælles fynsk fadølshane

Samarbejdet har resulteret i, at der nu kommer en særlig fynsk øl-rute efter forbillede fra franske vinruter. Turister kan således køre fra det ene bryggeri til det andet og smage forskellige slags øl, som de kan købe med hjem.

Desuden samarbejder de 16 konkurrenter/kollegaer om en fælles fynsk fadølshane, så de små virksomheder i fremtiden lettere kan sælge deres øl til udskænkningssteder i eksempelvis København og Aarhus.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|