23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Øko-krigen bryder ud i lys lue

Netto: Vi vil forsvare vores position med hud og hår

Efter at Coop Danmark for nylig gik i gang med at give kunderne besparelser på 200 millioner kroner årligt på økologiske varer, er der nu for alvor udbrudt øko-priskrig blandt dagligvarekæderne.

Kiwi "dropper momsen" på økologisk kød fra på mandag, Lidl vil også satse mere på økologi, og hos Dansk Supermarked - med kæderne Føtex, Bilka og Netto - har man ifølge Jyllands-Posten ikke tænkt sig at vige en tomme.

- Netto er Danmarks største på økologi med en markedsandel på 23-24 procent. Den position vil vi forsvare med hud og hår, siger Netto-direktør Claus Juul Nielsen til avisen.

Hos Lidl erkender direktør Finn Tang Sørensen, at hans kæde har en svag profil på øko-området, men han lader forstå, at målet er at rette op på det og at kunne matche Netto og Rema 1000, når det gælder økologi.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063