Et væld af nyheder giver optimisme hos Aurion
Det økologiske bageri produktudvikler i stor stil
Det er ganske vist 340.000 kroner mindre end året før, men ifølge ledelsen altså tilfredsstillende i et år, hvor der har været stort fokus på nyt byggeri og udvidelse af organisationen.
Dermed føler Aurion sig godt rustet til fremtiden, også fordi bageriet i årets løb har haft stor succes med sin produktudvikling. Der er således blandt andet introduceret tre glutenfri mysli-produkter, som straks fra starten er faldet i forbrugernes smag, to nye frugtbarer, en 80 % chokolade med blåbær, en flageblanding og en rugbrødsblanding til Irma og to instant-grødprodukter.
Satser på to vækstmarkeder
Med færdiggørelsen af det nye byggeri vil Aurion nu satse på to vækstmarkeder: Dels markedet for glutenfri produkter og dels markedet for sunde convenience-produkter.
Alt i alt konstaterer ledelsen, at forventningerne til virksomhedens fremtid absolut er positive.
Aurion netto-omsatte i 2013/14 for godt 37,5 millioner kroner, hvilket er næsten en million mere end året forinden.
Cirka 2,8 millioner kroner af omsætningen stammer fra virksomhedens naturkostbutik i Hjørring, hvor Aurion sælger økologiske varer og således er i direkte kontakt med forbrugerne.