23948sdkhjf

Et væld af nyheder giver optimisme hos Aurion

Det økologiske bageri produktudvikler i stor stil
Det økologiske bageri Aurion i Hjørring ser med tilfredshed tilbage på det seneste regnskabsår, der endte med et overskud før skat på godt 1,1 million kroner.

Det er ganske vist 340.000 kroner mindre end året før, men ifølge ledelsen altså tilfredsstillende i et år, hvor der har været stort fokus på nyt byggeri og udvidelse af organisationen.

Dermed føler Aurion sig godt rustet til fremtiden, også fordi bageriet i årets løb har haft stor succes med sin produktudvikling. Der er således blandt andet introduceret tre glutenfri mysli-produkter, som straks fra starten er faldet i forbrugernes smag, to nye frugtbarer, en 80 % chokolade med blåbær, en flageblanding og en rugbrødsblanding til Irma og to instant-grødprodukter.

Satser på to vækstmarkeder

Med færdiggørelsen af det nye byggeri vil Aurion nu satse på to vækstmarkeder: Dels markedet for glutenfri produkter og dels markedet for sunde convenience-produkter.

Alt i alt konstaterer ledelsen, at forventningerne til virksomhedens fremtid absolut er positive.

Aurion netto-omsatte i 2013/14 for godt 37,5 millioner kroner, hvilket er næsten en million mere end året forinden.

Cirka 2,8 millioner kroner af omsætningen stammer fra virksomhedens naturkostbutik i Hjørring, hvor Aurion sælger økologiske varer og således er i direkte kontakt med forbrugerne.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078