Dagligvaresalg på nettet boomer
På et år er salget vokset med 55 procent
Fra 2013 til 2014 brugte vi en milliard kroner mere på mad og andre dagligvarer end året før, og dagligvarekøb udgør nu seks procent af alle danskernes 132 millioner handler på nettet, skriver business.dk.
Ikke mindst de ældre og børnefamilierne klikker sig til dagligvareindkøb.
- Det kan selvfølgelig overraske, at pensionisterne er i front, men det giver god mening. De har især glæde at kunne få varerne leveret hjemme, og jo ældre de bliver, jo oftere bruger de muligheden, fremfor at hjemmehjælperen skal klare det, siger den administrerende direktør i Foreningen for Dansk Internethandel, FDIH, Annette Falberg, til business.dk.
Den store stigning i dagligvaresalg på nettet mærkes kan blandt andet hos nemlig.com, som sælger dagligvarer på nettet og leverer til døren. De er nu den 19. største e-handel-butik i Danmark.