Et underskud på 7 mio. kr., det dårligste resultat siden starten af 2000’erne, står der på bundlinjen hos firmaet bag de 17 Domino's pizzarestauranter i Danmark, The Scandinavian Pizza Company.
Selskabets konsoliderede omsætning øgede i løbet af året med 71 procent. Og i årets løb har der været store omkostninger til udvikling af hjemmeside og mobilplatform, markedsføringsplatform og menneskelige ressourcer. Alt sammen er det led i firmaets vækststrategi, lyder det fra firmaets ledelse.
Konkret er kædens plan at runde 50 restauranter ved udgangen af regnskabsåret 2017/18, altså i september 2018. Det skriver Børsen.
- Ja, det er stadig vores ambition. Vi har kraftige vækstplaner i Jylland, men vi åbner også yderligere butikker i københavnsområdet, siger medejer og kommerciel direktør i Domino's, Carsten Kjems Falk, til avisen.
Den første af de 33 nye restauranter åbner i Randers i denne uge. Og skal man tro Carsten Kjems Falk får den følgeskab af adskillige flere i de kommende 42 måneder.
