Danske læskedrikproducenter stiller sig i forreste række og giver danskerne mulighed for at klage over markedsføring, som de mener, strider imod Bryggeriforeningens principper for ordentlig markedsføring og særlige beskyttelse af børn.
Bryggeriforeningen, Forbrugerrådet detailhandlen og reklamebranchen giver danskerne mulighed for at klage over markedsføring, som de mener, strider imod Bryggeriforeningens principper for ordentlig markedsføring og særlige beskyttelse af børn. Det oplyser Bryggeriforeningen i en pressemeddelelse.
Samtidig beder foreningen Forbrugerrådet, en uvildig formand, detailhandlen (DSK) og reklamebranchen (DRRB) om at afgøre, om markedsføringen strider imod reglerne. Et særligt Læskedrikreklamenævn er nedsat til opgaven.
- Vi var den første branche og den første europæiske læskedrikforening, som i foråret 2005 pålagde os selv et særligt ansvar i markedsføringen. Nu er vi klar til det næste og afgørende skridt. Nu skal andre end vi selv have mulighed for at vurdere, om vi rent faktisk gør, som vi lover, siger Niels Hald, direktør i Bryggeriforeningen.