23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Økologisk læskedrik i fremgang

Læskedrikproducenten Pebas i Ringkøbing vandt i 2007 markedsandele på et stagnerende hjemmemarked. Det var især det økologiske koncept Grønne Gaarden, der trak den stærke vækst.

Pebas har i 2007 haft endnu et år med stærk vækst i afsætningen af det økologiske Grønne Gaarden- koncept. Et mærke, der både sælges som drikkeklart produkt og som koncentrat til fortynding.

Trods kraftig fremgang i omsætningen betød store stigninger i omkostninger til frugt- og bærråvarer samt til energi og fragt, at bundlinjeresultatet blev mere end halveret.

Salget gik frem med 27 pct. til over 111 mio. kr., hvorimod driftsresultatet sluttede under 2 mio. kr., skriver Dagbladet Børsen.

I 2008 kan forbrugeren vente flere nyudviklede produktkoncepter, bl.a. vil Pebas lancere et økologisk sodavandskoncept, afslører avisen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|