23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Økologisk øl er tæt på et gennembrud

I år lancerer både Carlsberg og Royal Unibrew en økologisk pilsner.

Dagligvarekoncernen Coop samt bryggeribranchen forudser, at stadig flere danskere vil begynde at købe økologisk øl i butikkerne. Det skriver dagbladet Politiken.

Salget af økologisk øl udgør i øjeblikket 2,5 procent af det samlede ølsalg i Coops kæder: Irma, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli' Brugsen og Fakta, men informationsdirektør Jens Juul Nielsen fra Coop siger til Politiken, at koncernen forventer, at der om fem år bliver solgt fire gange så meget økologisk øl i butikkerne.

Royal Unibrews kundeundersøgelser viser da også, at der er et marked for en økologisk pilsner, hvis den kun koster 5-10 procent mere end en almindelig øl. Udfordringen er, at der kan komme mangel på økologiske råvarer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.084|instance-web03