McDonald's satser stort i sine danske butikker
Kæmpeinvestering skal give mere fleksibilitet og variation i menuerne
Nu vælger den amerikanske burgerkæmpe så at spytte »et anseeligt millionbeløb« i sine danske butikker i et forsøg på at fastholde momentum og holde sig foran konkurrenterne i et hårdt marked.
Den nye topchef, Joachim Knudsen, kalder 2014 for »et omstillingsår,« der blandt andet blev brugt på at gøre køkkenerne i McDonald's-restauranterne større og implementere et nyt it-system ved kasseapparaterne.
Lettere at lave sin egen menu
De nye investeringer omfatter flere ting. Dels skal det være lettere at strikke sin menu sammen, som man vil. Og dels vil man give gæsterne en anderledes måde at bestille maden på. Det kan for eksempel være ved hjælp af store standere, hvor man selv indtaster sin menu, forklarer Joachim Knudsen til Finans.
McDonald's har 87 restauranter i Danmark, hvoraf de 71 drives af franchisetagere. I efteråret åbner to nye restauranter, én i Glostrup og én i Hundige.