2007 blev et vendepunkt for F. Uhrenholt i Middelfart. Overskuddet blev fordoblet til 66,6 mio. kr., mens omsætningen steg med 3,2 procent til 4,2 mia. kr. bredt fordelt på tværs af divisionerne.
Koncerndirektør Sune Uhrenholt glæder sig over, at det nu går den rigtige vej, men understreger over for Dagbladet Børsen, at indtjeningen stadig er alt for lille i forhold til omsætningen.
Grøndal Mejeri på Fyn er eneste produktionssted, resten af virksomhedens aktiviteter består i handel med fødevarer i over 100 lande.
En ny strategi går ud på at dække hele værdikæden ud i detailleddet og i "foodservice".
- I stedet for som tidligere bare at handle varer fra A til B, bruger vi nu deres (vores handelsfolks, red.) detailkendskab til produkterne og deres store internationale netværk. Det er nogle mennesker, der er vant til at sælge til industrien, hvilket stiller store krav om teknisk viden om varerne, fortæller Sune Uhrenholt til avisen.
Det såkaldte kokkelandshold har hjulpet koncernen med at udvikle opskrifter, som kunderne kan tilberede med produkter fra Uhrenholts sortiment.
