23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dagrofa klar med helt nyt fødevaremærke

Fødevarekoncernen vil sende penge til lokale producenter

”Vælg dansk – du køber, vi gi’r”.

Med den melding lancerer Dagrofa nu et koncept, der skal støtte danske

fødevareproducenter. Fødevarekoncernen sende 50 øre retur til

producenterne, når forbrugerne køber 20 udvalgte, danske fødevarer - herunder svinekød,

fjerkræ, mælk, frugt og grønt.

Prisen på de ”Vælg dansk”-mærkede varer forbliver uændret for forbrugerne, da

tilbagebetalingen til de danske producenter finansieres af Dagrofa.

- Vores kæder har rigtig mange danske varer på hylderne, og som dagligvarekoncern

ønsker vi at støtte op om dansk landbrug og de lokale producenter. Det gør vi ved at give

forbrugerne et klart valg. Har du lyst, kan du vælge at bakke op om de danske producenter

og hjælpe os med at sende penge tilbage til dem, siger Per Thau, koncernchef

i Dagrofa.

- Vi gør os ingen forestillinger om, at vi

redder danske landbrug eller arbejdspladser her og nu, men vi sender et klart signal og

håber at skabe endnu mere fokus på de gode, danske varer, tilføjer han.

630 butikker

Alle varer i kampagnen er synligt mærket med budskabet ”Vælg dansk – du køber, vi gi’r”.

De fås i 630 dagligvarebutikker i kæderne Kiwi, Meny, Spar og Min Købmand.

Kampagnen løber frem til nytår, hvor indsatsen bliver

evalueret og erstattet af nye initiativer, der skal fremme danske varer. Støtten fra

kampagnen til landbruget vil afhænge af forbrugernes interesse for at købe de særligt

mærkede produkter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.106|instance-web01